zaterdag 23 augustus 2014

Leer ons te leven,te lijden, te wachten.

1 Korinthe 13 vers 1;

Al ware het , dat ik de taal van mensen sprak en die van de engelen,maar ik zou de liefde niet hebben ,zo was ik een klinkend metaal geworden of een luide schel.


Mijn woorden zouden dan heel hard klinken en schel. Ik zou dan niet vanuit mijn hart bewogen zijn met mijn verloren en in de goot geraakte medemens.

Wij leven in het laatste van de dagen, de verschrikkingen zijn vele. De een na de andere ramp vind plaats. Ons geloven is niet leuk,maar wij moeten ernst maken met het zoeken naar verloren mensen. Ons geloof geeft ons houvast in dit leven als wij zelf heel veel meemaken,en toch vanuit het geloof vragen,leer ons te leven, te lijden,te wachten.

3 opmerkingen:

  1. Hallo Petra, ik ben Esther.
    Ik vond jou blog op 'christelijke web-bloggers'.
    Erg mooi, maar ook bemoedigend wat je schreef. Het gaat over de liefde. Niet onze liefde...maar de liefde van onze Heere Jezus in ons hart.
    Zodat we juist die liefde, Zijn liefde mogen uitdragen naar de mensen om ons heen.
    Velen zitten nog in de duisternis.
    Het is Jezus Licht wat we mogen brengen. Zijn liefde, genade, aan een verloren wereld.

    Petra, vaders liefde om jou heen, en hartelijke groet van mij, Esther, een medestrijdster in het geloof.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Dag Esther,ik heb vanmorgen een reactie gestuurd. Maar de datum en de tijd klopte niet.En aangezien ik er goedemorgen bij had gezet,vond ik dat niet correct.Ik denk dat de tijd nu ook niet goed zal zijn.Het is 5 September 19.00

      Hartelijk dank voor jouw reactie.

      Hartelijke groet,

      Petra

      Verwijderen